ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

3 tips voor meer website traffic

Meer website traffic willen we allemaal, maar hoe boks je dat voor elkaar? Om je een handje te helpen vind je hier 3 tips voor meer website traffic. Houd in je achterhoofd dat je niet van de ene op andere dag opeens honderdduizend nieuwe bezoekers naar je website trekt, maar dat het tijd vergt. Nieuwsgierig? Kijk snel verder!

Aan de slag met je SEO

Lekker cliché, maar waar. Helaas zien nog steeds veel bedrijven niet de waarde van SEO in. Hoe beter je SEO, hoe vaker je gevonden wordt in Google als mensen op zoek zijn naar informatie. Daarom is het vanaf moment één heel belangrijk om direct aan de slag te gaan met de SEO van je website. Heb je een WordPress website? Maak dan sowieso gebruik van de plugin Yoast SEO.

Ga op de stoel van je doelgroep zitten

Iedere keer als je een iets gaat schrijven, is het belangrijk dat je op de stoel van je toekomstige bezoekers gaat zitten. Wat zouden zij Googlen als ze op zoek waren naar een antwoord op hun vraag.

Neem dit artikel als voorbeeld: mensen willen weten hoe ze meer bezoekers naar hun website kunnen trekken. Waarschijnlijk gaan ze iets Googlen in de richting van ‘meer website traffic’ of ‘meer verkeer naar mijn website’. Door hierbij stil te staan, denk je veel beter na over je zoektermen die je terug laat komen in je artikel.

Daarnaast is het slim om iedere keer op Google Trends je zoekwoorden in te vullen, zodat je kunt zien hoeveel er gegoogeld wordt op jouw zoektermen en of er veel concurrentie is. Als je er veel concurrentie is, is het slim om op zoek te gaan naar andere, relevante zoektermen die minder populair zijn.

Op zoek naar tips en tricks om jouw kick-ass droom onderneming te lanceren of om jouw carrière te rocken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

* indicates required




Duizenden bezoekers via Pinterest

Pinterest is nog vaak een ondergewaard social media kanaal. Veel mensen hebben namelijk geen idee dat je Pinterest ideaal als traffic booster kunt inzetten. Door voor elke dienst die je aanbiedt, elke product dat je verkoopt of elke blog die je schrijft meerdere pins te maken die je vervolgens deelt via Pinterest, zorgt dat ervoor dat je statistieken letterlijk door het dak gaan en je elke dag GRATIS duizenden bezoekers naar je website of webshop trekt.

Mocht je hier meer over willen weten, in het e-book ‘Haal alles uit Pinterest’ vind je een uitgebreid stappenplan en allerlei tips en tricks om dit succes voor elkaar te boksen. Het e-book is hier te koop en kost €12,95 inclusief BTW.

Rock je e-mail marketing

Ga vanaf dag één meteen aan de slag met e-mail marketing en het bouwen van een e-mail lijst. Ben je al een tijdje bezig, maar doe je nog niets aan e-mail marketing? Dan moet je daar vandaag nog mee aan de slag gaan!

Geef je bezoekers de kans om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief op je website. Hoe meer mensen die zich ingeschreven hebben voor je nieuwsbrief hoe beter. Vervolgens is het slim om elke maand een nieuwsbrief te maken en te versturen. Mensen die zich ingeschreven hebben voor jouw nieuwsbrief zijn erg betrokken bij jouw bedrijf en dus een hele warme en waardevolle doelgroep.

Een nieuwbrief is een dedicated manier om je doelgroep te bereiken en meer website traffic te krijgen. Daarnaast is het een eenvoudige manier om geld te verdienen met affilate marketing.

Deel deze blog:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers
Als ondernemer ben je kwetsbaar. Dat heb je misschien niet in de gaten, maar dat is toch echt zo. Je denkt eerder: wat kan mij...
Iedereen zou een sidehustle moeten hebben: dit is waarom
Als je een saaie baan hebt, zul je vast vaak dagdromen over een leukere baan. Dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom is het...
wat is een workation
De manier waarop we werken is aan het veranderen. Steeds meer mensen kiezen voor flexibiliteit, en dat betekent dat we ons werk niet langer alleen...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF