ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Dit kun je doen als je geen klanten hebt: 7 tips

Iedereen heeft wel eens een periode waarin het bedrijfstechnisch redelijk rustig is. Dit is geen reden tot paniek, want als je een degelijk bedrijf hebt met een goede naam, komt het vast wel weer goed en vind je snel weer nieuwe klanten. Het is heel normaal dat je in het bedrijfsleven te maken hebt met ups en downs; op het ene moment heb je heel veel klanten en kun je het werk bijna niet aan en op het andere moment heb je zeeën van tijd en weet je eigenlijk niet wat je moet doen. Maar dat is niet waar. Als je tijdelijk geen of weinig klanten hebt, zijn er een heleboel dingen die je kunt doen. Welke dat zijn, lees je hieronder.

1. Website updaten

Je bedrijfswebsite kan altijd een frisse blik gebruiken. Of dat nu geldt voor de website teksten of het design of het logo. Ga je website kritisch doorlopen en onderzoek waar kansen liggen.

2. Re-branding

Misschien kom je er dan wel achter dat de huidige huisstijl eigenlijk helemaal niet meer bij je bedrijf past en het nu een ultiem moment is voor een re-branding.

3. Social media

Social media is vaak een ondergeschoven kindje bij ondernemers. Ze weten dat ze er iets mee moeten doen, maar vaak – door tijdgebrek – blijft het liggen. Terwijl social media juist het visitekaartje is van je bedrijf. Daarom is dit één van de dingen die je kunt doen als je geen klanten hebt.

4. Acquisitie plegen

Je wilt per slot van rekening groeien met je bedrijf. Althans dat is het doel van zo’n 99,9% van alle ondernemers. Daarom is dit iets wat je kunt doen als je geen klanten hebt.

5. Online marketing

Net als social media, is online marketing ook iets dat vaak blijft liggen. Denk aan e-mail marketing, (her)schrijven van marketingplannen en ga maar door. Dus als je tijd over hebt als je toch geen klanten hebt, is het slim om hiermee aan de slag te gaan.

Iedereen kan online ondernemen. Leren hoe je online geld kunt verdienen?

6. Je bedrijf in alle opzichten professionaliseren

Er zijn altijd verbeterpunten in je bedrijf. Dingen waar je niet aan toe komt als je druk bent. Daarom is het belangrijk als je op zoek bent naar dingen om te doen als je toch geen klanten hebt, je bedrijf in alle opzichten te professionaliseren, zodat je daar later profijt van hebt als het drukker is.

7. Alle andere duizend klusjes die blijven liggen

Op de momenten dat je heel druk bent, zijn er altijd dingen die je liever anders ziet. Het is slim om iedere keer als je je bedenkt dat je iets wilt aanpassen of verbeteren dit op te schrijven, zodat als je geen klanten hebt, genoeg dingen hebt om te doen en je niet hoeft te vervelen.

Deel deze blog:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
De beste kantoormeubelen voor startups
Als je een nieuw bedrijf begint, ken je de uitdagingen: de kosten stapelen zich op, terwijl succes nog onzeker is. Je investeert liever  in je...
4 redenen om fulfilment uit te besteden 
Fulfilment heeft betrekking op het gehele logistieke proces na een orderafhandeling. In andere woorden: het opslaan van producten en verpakken en verzenden van orders. Dit...
Bedrijfsgegevens beschermen tegen cyberaanvallen
Een cyberaanval behoort wereldwijd tot de top drie grootste bedrijfsrisico’s. Het wordt daarom steeds belangrijker om je bedrijf te beschermen tegen cyberdreigingen. Deze risico’s kunnen...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF