ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Domein autoriteit verhogen? 5 tips!

Het verhogen van je domein autoriteit is heel belangrijk. Waarom? Omdat het aangeeft hoe belangrijk en relevant jouw website is voor zoekmachines zoals Google en Bing. Iedereen wil natuurlijk een zo hoog mogelijke domein autoriteit. Daarom vind je hier 5 tips om je domein autoriteit te verhogen.

De waarde van je url

Naast de domein autoriteit, zijn er nog veel meer metrics waarop de waarde van je url wordt bepaald. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de page autoriteit, trust flow en citation flow.

De waarde van je url kun je online eenvoudig checken via MoZ of Ahrefs.

1. Kwaliteit en relevantie

Het draait allemaal om relevantie en kwalitatieve content. Zorg je dat veel content maakt (het liefst elke week minimaal drie blogs) en die ook écht waarde bevatten. Zorg dat je de blogs SEO proof schrijft, zodat ze gevonden worden in de zoekmachines.

Door toegevoegde waarde te bieden aan de mensen op je website en te zorgen dat de zoektermen overeen komen met de content, creëer je hoge relevantie. Dit ga je uiteindelijk merken aan de hoeveelheid verkeer naar je website.

2. Neem interne link structuur serieus

Het intern linken op je website is enorm belangrijk. Waarom? Je kunt het zien als een soort van spinnenweb waar de robot van zoekmachine overheen loopt. Door ervoor te zorgen dat je intern linkt naar andere delen op je website, zorg je ervoor dat alle pagina’s van je website met elkaar verbonden zijn en dat geen pagina over het hoofd wordt gezien.

Het is overigens wel weer belangrijk dat je linkt naar de juiste pagina’s om de relevantie zo hoog mogelijk te houden.

3. On-site optimalisatie

On-site optimalisatie houdt in dat je je huidige website grondig gaat doorzoeken waar er verbeterpunten liggen. Denk hierbij aan de volgende onderdelen:

  • ALT tag voor afbeeldingen
  • Afbeeldingen comprimeren
  • Website snelheid verbeteren
  • Ontbrekende meta descriptions toevoegen
  • Interne – & externe links vervangen
  • Broken links checken
  • Gebruik van de H1 en H2 tag
  • Duplicate content checken

Via SemRush of MoZ kun je een tech scan van je website laten maken en dan krijg je een overzicht met on-site elementen die je kunt optimaliseren. Zodat je daar vervolgens mee aan de slag kunt en je domein autoriteit hiermee verhoogd.

4. Aan de slag met backlinks

Backlinks zijn heel belangrijk voor de waarde van je url en om je domein autoriteit te verhogen. Backlinks zijn links naar jouw website vanaf een andere website.

Als je aan de slag gaat met je backlinks, is het belangrijk dat je de backlinks zorgvuldig uitzoekt. De website die naar jou website linkt moet relevant zijn en daarnaast is het aan te raden om te linken vanaf een website die een hogere domein autoriteit heeft dan jou, maar ook een hogere page autoriteit en trust flow. Op die manier groeit jouw eigen domein autoriteit.

Backlinks is niet iets wat je eenmalig doet, maar het is een ongoing proces. Zorg dat je elke maand minimaal één kwalitatieve(!) backlink krijgt.

>> SEO voor ondernemers: 5 handige tips

5. Zorg dat de SEO in orde

Misschien een beetje een open deur, maar het is belangrijk dat de SEO van je website in orde is. Zolang dit niet in orde heeft, heeft het weinig zin om je domein autoriteit te verhogen.

Zorg dat je website mobiel vriendelijk is, zorg dat de content overal lang genoeg is (minimaal 300 woorden), check of er voor elke pagina keywords ingevuld zijn en dat alle teksten SEO proof zijn. Check ook of er een XML sitemap is en zorg dat je geen 404 pagina’s hebt.

Deel deze blog:

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Hoe kwaliteitsdrukwerk het verschil maakt
In onze digitale wereld lijkt het misschien dat drukwerk zijn relevantie heeft verloren; alles is tegenwoordig online. Toch is er nog steeds een grote vraag...
Dionne-24
Om te zorgen dat meer (potentiële) klanten je kunnen vinden via Google, is het belangrijk om niet alleen een mooie gelikte website te hebben, maar...
Start je een bedrijf? Profileer je met doelgerichte marketing
Ga je een bedrijf starten? In het begin duurt het vaak even voordat je veel klanten hebt. (Online) marketing is hét middel om nieuwe klanten...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF