fbpx
Online ondernemen

Efficiënter ondernemen? 5 tips!

Efficiënter ondernemen? 5 tips!

Het verhogen van efficiënte in een bedrijf, willen we allemaal. We zijn het liefst zo min mogelijk tijd kwijt met randzaken en zoveel mogelijk met de business zelf. De passie. De drijfveer waarom we begonnen zijn met ondernemen. Maar hoe kun je efficiënter ondernemen zonder dat de kwaliteit daaronder lijdt? Je leest het hieronder. 

Bouw een locatie onafhankelijk bedrijf

Je hoeft dit niet letterlijk te nemen en daardoor telkens vanuit een ander cafeetje te werken, maar het is niet verkeerd om een bedrijf te bouwen vanuit deze gedachte. Je kunt namelijk prima een kantoor of werkplek hebben, maar wel je bedrijf zo ingericht te hebben dat je locatie onafhankelijk kunt ondernemen. Dus ook vanuit Spanje je klanten bedienen of een halfjaar in Azië wonen en werken. Dit is één van de eerste stappen naar efficiënter ondernemen. 

Maak gebruik van de juiste tools

Er bestaan onwijs veel tools. Tools om je social media posts in te plannen, tools om je mails in te plannen, maar ook tools om met elkaar te communiceren zoals bijvoorbeeld Slack. Als je in een groot team werkt, zijn deze tools heilig. Neem Slack als voorbeeld. Dit is een chat omgeving die alleen gebruikt wordt door jouw bedrijf en waar je collega’s met elkaar kunnen communiceren. Werk je in een bepaald team? Dan kun je daar een apart kanaal voor aanmaken. Op die manier verminder je drastisch je interne mail, vind de interne communicatie op één plek plaats en verhoog je hiermee direct de efficiëntie.

Gebruik een virtual data room

Kort gezegd houdt dit in dat je in een digitale omgeving (cloud) alle belangrijke documenten zet waar een bepaald team mee aan de slag moet. Doordat deze documenten in de vdr (virtual data room) staan, zijn ze 24/7 beschikbaar voor iedereen. 

Wanneer er een deal of een belangrijke beslissing genomen moet worden, is een data room absoluut een aanrader om te gebruiken. Want op die manier kan iedereen (mocht dat nodig zijn) locatie onafhankelijk de documenten bekijken en zijn of haar argumenten delen om op die manier samen tot een goed besluit te komen. Vooral voor een data room m&a is dit een belangrijke innovatie richting efficiënter ondernemen. 

>> Productiever werken? 5 tips!

Zet iedereen op de juiste plaats

Elke werknemer heeft talenten. Maak daarom ook gebruik van deze talenten. Zet iedereen op de juiste plek, zodat je op die manier een geoliede machine creëert en iedereen zijn of haar talenten volledig kan benutten. Dit gaat je helpen om efficiënter te ondernemen. 

Op zoek naar tips en tricks om jouw kick-ass droom onderneming te lanceren of om jouw carrière te rocken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

* indicates required




Timemanagement

Een goede inschatting van de tijd die je aan werkzaamheden kwijt bent, is onwijs belangrijk. Door bij elke nieuwe taak aan de slag te gaan met timemanagement, weet je precies hoeveel tijd je nodig hebt om de klus te klaren. Blijkt dat je in de praktijk meer tijd nodig hebt, dan is het zaak dat je de volgende keer dat je zo’n soortgelijke opdracht gaat doen, je meer uren vraagt. Zo zorg je ervoor dat je niet scheef gaat lopen qua uren, maar dat de klant genoeg uren betaalt voor de opdracht en dat jij niet in de knel komt met andere opdrachten. Het creëren van bewustzijn rondom timemanagement gaat je uiteindelijk veel opleveren als je efficiënter wilt ondernemen. 

*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.

No Comments
Leave a Reply