fbpx
Online marketing

Instagram inzetten voor je bedrijf

Instagram inzetten voor je bedrijf

Online zichtbaar zijn met je bedrijf. Dat willen we allemaal, maar hoe boks je dat voor elkaar? Hoe zorg je dat je opvalt tussen de massa? Er zijn immers veel concurrenten. Als zzp’er is het zeer aan te raden om online zichtbaar te zijn met je bedrijf. Dit kun je voor elkaar boksen door veel relevante content te maken en te delen. Nieuwsgierig hoe je Instagram kan inzetten voor je bedrijf? 6 tips!

1. Zorg voor herkenning

Mensen en dus potentiële klanten moeten gemiddeld 7 tot 14 keer een uiting van je voorbij zien komen, voordat ze over gaan tot een actie. Het is daarom belangrijk om scherp te zijn op je online naamsbekendheid en te zorgen dat je die online naamsbekendheid op een duurzame manier opbouwt. Op die manier ga je namelijk voor herkenning zorgen. Zodra mensen je een aantal keer voorbij zien komen, gaan ze je ook ‘herkennen’ en is de kans groot dat ze bij een relevante opdracht aan jou denken in plaats van de concurrent.

2. Wees actief

Het begint natuurlijk met actief zijn op Instagram. Deel regelmatig Stories en posts waar je doelgroep iets aan heeft. Zorg er ook voor dat je mooie content maakt, in goed daglicht en met een goede camera.

Stories neem je over het algemeen op met je telefoon, dus als blijkt dat je telefoon niet over een kwalitatieve camera beschikt, is het slim om te kijken of het niet beter is om te investeren in een nieuwe, en misschien wel zakelijke telefoon. Neem bijvoorbeeld de Samsung S20. Deze heeft een camera met 12 megapixels. Hiermee kun je haarscherpe Stories en foto’s maken voor jouw kanaal.

3. Deel waardevolle content

Een andere manier om Instagram in te zetten voor je bedrijf, is door waardevolle content te delen waar potentiële klanten iets aan hebben. Dus geef gratis content weg, in ruil voor betrokken volgers op je Instagram account. Hoe hoger die betrokkenheid, hoe groter de kans dat ze uiteindelijk een product of dienst van je af nemen.

>> Volg Ondernemen als een baas op Instagram

4. Toon betrokkenheid

Heel leuk als je een community opgebouwd hebt, maar als je daar zelf vervolgens niets mee doet, is dat zonde en zal het niet het gewenste resultaat opleveren. Reageer op mensen die op jouw Stories reageren, net als je DM. Op die manier toon je oprechte betrokkenheid in je doelgroep.

5. Volg relevante mensen

Instagram werkt met een algoritme. Als je met je eigen profiel alleen maar (aanstaande) moeder gaat volgen, terwijl je je richt op ondernemende mannen in de leeftijd van 25-45 jaar sla je de plank volledig mis. Je komt in het verkeerde algoritme terecht waardoor jouw content ook niet bij de juiste mensen en dus potentiële klanten terecht komt. Zorg daarom dat je de juiste doelgroep volgt.

>> Pinterest zakelijk inzetten voor je bedrijf

6. Maak een eigen landingspagina

Een andere tip als je Instagram wilt inzetten voor je bedrijf, is het maken van een eigen landingspagina. Gooi Linktree de deur uit en maak zelf een beter en veel mooier alternatief.

Door een landingspagina te maken specifiek voor Instagram, voorkom je dat mensen afhaken. Je haalt een hele grote drempel weg, want ze hoeven maar één keer te klikken in plaats van meerdere keren. Dit is de Instagram landingpagina van Ondernemen als een baas.

Conclusie

Instagram is een ideaal middel om in te zetten voor je bedrijf, maar dan moet je het wel op de juiste manier doen, zodat je er uiteindelijk profijt uithaalt en je toekomstige Instagram cursussen in twee tellen verkoopt aan je eigen community!

Op zoek naar tips en tricks om jouw kick-ass droom onderneming te lanceren of om jouw carrière te rocken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

* indicates required




No Comments
Leave a Reply