ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Je bedrijf promoten? Dit zijn 8 effectieve manieren

Je eigen bedrijf promoten willen we allemaal, maar hoe pak je dat het beste aan. Waar moet je beginnen, wat zijn de mogelijkheden en hoe kun je dat op een effectieve manier voor elkaar boksen. Je leest het hieronder.

1. Start een blog

Het starten van een blog is één van de meest efficiënte manieren om je bedrijf te promoten. Waarom? Je profileert jezelf als een expert door te schrijven over een onderwerp dat past bij jou business. Daarnaast – als mensen gaan googelen op bijvoorbeeld onderhandel tips – en jij bent onderhandel coach, dan trek je op die manier relevante traffic naar je website en misschien haal je zo ook wel nieuwe klanten binnen via Google.

2. Bouw vanaf dag één een e-maillijst op

E-mail marketing is één van de meest waardevolle tools om je bedrijf te promoten. Start daarom direct met e-mail marketing en zorg dat mensen zich kunnen inschrijven voor je nieuwsbrief op je website en maak gebruik van freebies. Door regelmatig een interessante nieuwsbrief te sturen met relevante content, bouw je aan je eigen autoriteit en maak je je nieuwsbrief lezers langzaam warm. Hierdoor bestaat de kans dat ze sneller jou inschakelen dan een concurrent omdat ze weten wie je bent en wat jouw toegevoegde waarde is.

>> Pinterest zakelijk inzetten voor je bedrijf

3. Aan de slag met advertising

Ga aan de slag met advertising. Zoek uit welke kanalen relevant zijn voor jouw bedrijf, voor je begint met het promoten van je onderneming. Zijn LinkedIn en Google de beste kanalen? Ga daar dan aan de slag met advertising campagnes om jouw doelgroep te vinden en langzaam op te warmen. Door een always-on awareness strategie te hanteren, bouw je continu aan je online visitekaartje en is de kans groter dat potentiële klanten uiteindelijk voor jou kiezen dan voor een concurrent, omdat ze jouw bedrijf al een beetje kennen.

4. Ga naar netwerkborrels

Je moet er van houden: netwerkborrels. Toch kan het een mooie stap zijn om je bedrijf te promoten. Zoek uit welke netwerkborrels of welke inspiratie events met netwerkborrels interessant zijn voor jou en bereid je voor. Zorg dat je een goede elevator pitch klaar hebt staan in je hoofd als je moet vertellen wie je bent en wat je doet.

5. Maak je website SEO vriendelijk

Een andere manier om je bedrijf te promoten, is door het SEO vriendelijk maken van je website. Doordat je je SEO (Search Engine Optimization) goed op orde hebt, kom je hoger in Google te staan, waardoor de kans groot is dan potentiële klanten je sneller vinden als ze op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem.

6. Werk met testimonials

Nu denk je misschien, wat hebben testimonials te maken met het promoten van je bedrijf? Heel veel. Potentiële klanten vinden het nu eenmaal fijn als er reviews op staan. Dit vergroot het vertrouwen en de kans is groter dat ze voor een bedrijf gaat dat reviews heeft op hun website.

7. Creëer een groot netwerk om je heen

Een ander belangrijk punt om je bedrijf op de kaart te zetten, is het creëren van een groot netwerk. Door de juiste mensen om je heen te verzamelen, zorg je ervoor dat veel mensen weten wie je bent en wat je doet. Hierdoor is de kans dat – iemand een potentiële klant doorstuurt of mond-tot-mond reclame ontstaat – veel groter.

Op zoek naar tips en tricks om jouw kick-ass droom onderneming te lanceren of om jouw carrière te rocken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

* indicates required




8. Ga 1-op-1 netwerken

Mochten netwerkborrels helemaal niet voor je weggelegd zijn, is het wellicht een idee om 1-op-1 te netwerken. Ga na welke mensen je interessant vindt en die ook relevant zijn voor je bedrijf en vraag of ze een keer willen koffie drinken. Door 1-op-1 te netwerken, kun je veel meer tot de kern van je bedrijf komen en daardoor ook betere gesprekken voeren om te kijken of je elkaar kunt helpen.

Deel deze blog:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers
Als ondernemer ben je kwetsbaar. Dat heb je misschien niet in de gaten, maar dat is toch echt zo. Je denkt eerder: wat kan mij...
Iedereen zou een sidehustle moeten hebben: dit is waarom
Als je een saaie baan hebt, zul je vast vaak dagdromen over een leukere baan. Dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom is het...
wat is een workation
De manier waarop we werken is aan het veranderen. Steeds meer mensen kiezen voor flexibiliteit, en dat betekent dat we ons werk niet langer alleen...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF