fbpx
Online ondernemen

Ondernemer van de maand: Evelyne de Jong

Ondernemer van de maand: Evelyne de Jong

Nederland telt veel ondernemers. Veel van die ondernemers zijn begonnen met hun bedrijf uit pure passie. Ze gaan door het vuur voor hun onderneming en willen vooral zoveel mogelijk mensen helpen en inspireren. Daarom is de rubriek Ondernemer van de maand in het leven geroepen om ondernemers een podium te bieden en hun verhaal te delen. Elke maand is er een andere ondernemer aan het woord. Deze keer is de beurt aan Evelyne de Jong, social media expert. Nieuwsgierig? Lees snel verder!

Vertel eens wie je bent

“Mijn naam is Evelyne de Jong (28) en ik ben social media expert. Mijn bedrijf bestaat nu 3,5 jaar. Ik moest het even opzoeken, maar het voelt eerlijk gezegd veel korter. Mijn business journey begon toen ik studeerde aan de Hogeschool Utrecht. Ik studeerde International Communication and Media en zocht een leuke ‘bijbaan’.”

Starten met ondernemen naast de studie

“Ik liep in het derde jaar stage bij een grote corporatie en kreeg toen een burn-out. Ik merkte dat werken in een kantoortuin niks voor mij is. En besloot dat ik mijn kennis alvast wilde toepassen, dus startte ik mijn eigen bedrijf. Dat betekent dat ik steevast vanuit huis werk. Ik zou overigens niks anders meer willen. Het geeft mij zoveel rust en vrijheid. Ik houd echt van mijn werk, maar wanneer ik dat niet doe, dan ben ik bezig met mediteren, wandelen en bloggen.”

Vertel eens wat over je bedrijf

“Mijn bedrijf heet Social Media Interactie. In de eerste drie jaar focuste ik mij op social media beheer. Op dit moment doe ik dit alleen nog als freelancer voor een groot software bedrijf. Ik heb namelijk een paar maanden geleden besloten dat ik het stokje door wil geven. Ik ben achter de schermen bezig met een online Academy en social media coaching.”

In the spotlight

“Mijn doel is om Nederlandse ondernemers social succesvol te maken. En dan met name hoe je er niet te veel tijd aan kwijt bent en toch klanten aantrekt. Ik zie namelijk nog te vaak dat ondernemers hun aanbod te weinig onder de aandacht brengen. Wat ik begrijp, want het is social media, en dus moet je niet alleen maar jouw bedrijf promoten.”

Insta-succes

“Wat ik verder ook vaak mis zie gaan is het vertellen van het verhaal en het gebruik van ‘wij’ in plaats van ‘jij’ of ‘ik’. Ik kan niet wachten om te beginnen, en daarom start ik binnenkort met een mini traject van vier weken. Waarin ik ondernemers Insta-succesvol maak. We gaan samen in een groepje van maximaal vijf ondernemers aan de slag.”

Wat vind je het allerleukste aan ondernemen?

“Het allerleukste aan ondernemen vind ik de diversiteit in mijn werk. Ik ben hoofd personeelszaken, chef social en CEO van mijn financiële afdeling. Ik kan dus eigenlijk van alles een beetje ‘proeven’. Deze flexibiliteit en vrijheid vind ik heerlijk. Ik zou niet anders meer willen.”

Wat vind je het minst leuke aan ondernemen?

“Het meest uitdagende aan mijn werk vind ik het uitrollen van een nieuwe dienst of product. Ik houd heel erg van creëren, maar verkopen is nu nog minder mijn ding.”

Wat is jouw Big Hairy Audacious Goal?

“Mijn allergrootste droom is om genoeg te sparen zodat ik een huis kan kopen. Ik zie mezelf dan ergens in een bos of dichtbij het bos wonen. Misschien met een eigen moestuin. Ik kan niet wachten om die droom te realiseren met het werk dat ik doe.”

Wat is je grootste fuck-up van de afgelopen maanden?

“Pfoe, hier moest ik echt even over nadenken. Ik zag laatst een mooie talk van de CEO van Spanx. Ik omarm ze, omdat ze mij nieuwe inzichten geven. Het laatste leermoment dat ik had ging over mijn website. Ik had deze een tijdje geleden omgebouwd, maar toch voelde het alsof mijn aanbod niet klopte. Koppig dat ik ben, had ik toch heel wat uurtjes gestoken in het finetunen van de website. Maar daarna heb ik niet doorgepakt om mijn aanbod te promoten, omdat het niet goed voelde. Die uren had ik achteraf beter kunnen besteden aan het onderzoeken wat voor diensten ik aan wilde bieden, maar het gaf mij wel het inzicht dat er nog iets moest gebeuren.”

Ben je bezig met passief inkomen?

“Jazeker! Ik heb laatst een Trello bord gemaakt over Money Mindset. Ik ben er nog niet zo heel lang mee bezig, maar ik schrijf regelmatig brieven aan mezelf over geld. Omdat ik een verstoorde relatie had met geld.

Verder beleg ik sinds kort met Peaks. Ik leg elke maand €15,- euro opzij om te beleggen. Ik vind dit een leuk experiment en de inleg is minimaal, dus kan ik kijken wat het voor mij kan doen. Sparen levert op dit moment toch niks op, behalve dat ik uiteindelijk met het geld een huis kan kopen.”

Wat zou je doen met je onderneming als tijd en geld geen rol zouden spelen? 

“Wauw. Wat een moeilijke vraag! Ik heb hier eigenlijk nog nooit over nagedacht. Het is zo’n alles omvattende vraag. Het is veel breder dan alleen mijn onderneming. Als geld en tijd geen rol zouden spelen, dan zou ik willen onderzoeken hoe het voelt om zonder druk te presteren in onze maatschappij. En vanuit daar te kijken wat er ontstaat. Gewoon lekker flowen.”

Wat is jouw ultieme tip aan andere ondernemers?

“Vaker jouw aanbod onder de aandacht brengen. Jouw netwerk vragen om jouw ogen en oren te zijn voor potentiële opdrachtgevers. Maar ook om jouw netwerk verder te helpen op een manier die voor jou haalbaar is. Ik vind dat het wel een wisselwerking moet zijn, waarbij je elkaar verder helpt.”

Wil je de avonturen van Evelyne volgen? Volg haar dan op Instagram of haar website Social Media Interactie.


Dank je wel voor je uitgebreide antwoorden! Superleuk om te lezen waar je mee bezig bent en waar je andere bedrijven mee kan helpen.


Wil jij de volgende keer shinen in deze rubriek en iets vertellen over jouw bedrijf? Dat kan! Vul dan hier het formulier in met alle vragen en dan gieten we jouw antwoorden ook in een tof artikel.

Op zoek naar tips en tricks om jouw kick-ass droom onderneming te lanceren of om jouw carrière te rocken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

* indicates required




No Comments
Leave a Reply