ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Wanneer is het tijd om personeel aan te nemen?

Voor veel ondernemers is het een grote droom: het aannemen van personeel. Het feit dat je bedrijf zo uit de voegen gegroeid is, dat is meer mensen nodig hebt: Het is een fantastisch gevoel en een mooie mijlpaal. Het is niet een droom van elke ondernemer (en dat is prima), maar wel een droom van ambitieuze ondernemers die hun bedrijf naar een next level willen tillen. Ontdekken wanneer het tijd is om personeel aan te nemen? Kijk snel verder!

Het is simpelweg te druk

Klinkt logisch. Het moment dat je realiseert: “Dit kan niet meer”, is een goed moment om te kijken of het misschien tijd is om op zoek te gaan naar personeel. Om te voorkomen dat je te snel van stapel loopt, is het slim om uit te zoeken waar je veel tijd mee kwijt bent en wat je wellicht beter uit kunt besteden. Je kunt niet overal een kei in zijn. Misschien is het wel een goed moment om je social media en administratie uit te besteden, zodat je meer tijd hebt voor datgene waar je expertise ligt.

>> Jezelf positioneren als expert? 5 tips!

Werkweken van 80 uur

Zodra je merkt dat je zóveel opdrachten binnenkrijgt dat je keihard moet werken om het allemaal bol te krijgen, is het slim om na te denken of het niet tijd is om op zoek te gaan naar personeel. Een tijdje 80 uur werken is nog wel te overzien en iets dat vaak voorkomt als je werkt als ondernemer. Zodra je familie, vrienden en je gezondheid eronder gaan lijden, is het tijd voor actie.

Te vaak ‘nee’ verkopen

Een ander punt waaruit blijkt dat het tijd is om personeel aan te nemen, is als je merkt dat je vaak ‘nee’ moet verkopen tegen nieuwe klanten. Je merkt aan alles dat het kriebelt en dat je veel meer uit je bedrijf kunt halen, maar doordat je handen te kort hebt, dat je blijft steken. En dat is zonde.

Durf risico’s te nemen

Het aannemen van personeel kan risicovol zijn, maar het je ook heel veel opleveren. En ondernemen betekent nu eenmaal dat je vaak risico’s moet nemen. Om te zorgen dat je het meteen vanaf moment één goed aanpakt met je personeelsadministratie, is het slim om te kiezen voor een salarisadministratie software die past bij jouw bedrijf. Op die manier maak je het voor jezelf eenvoudiger en ben je minder tijd kwijt met randzaken die komen kijken als je personeel aanneemt voor jouw bedrijf.

Weet je niet waar je moet beginnen als je personeel wilt aannemen? Deze checklist helpt je op weg.

Deel deze blog:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Ben jij een ZZP'er zonder vaste basis?
Als zelfstandig ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk een professionele werkplek is. Veel ZZP’ers werken vanuit huis, maar dit is niet altijd de...
5 tips om de gezondheid van jezelf én je personeel op peil te houden
Goed omgaan met je personeel is belangrijk. Niet alleen voor hun eigen welzijn, maar ook voor dat van je onderneming. Zo voorkom je namelijk veel...
Slim drukwerk: een must voor ambitieuze ondernemers
Als ondernemer wil je opvallen, dat is duidelijk. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw merk tussen de massa uitspringt? Met slim drukwerk kun je...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF