ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Je kantoor upgraden? 5 tips!

Werken op een fijn kantoor; dat willen we allemaal. Maar hoe boks je dat voor elkaar? Hoe zorg je ervoor dat je kantoor een fijne, creatieve en vooral inspirerende werkplek is? Om je een handje te helpen, vind je in dit artikel 5 tips om je kantoor te upgraden.

Zo trek je geen nieuwe werknemers aan

Steeds vaker zie je in vacatureteksten voorbijkomen dat kantoren een pingpongtafel hebben, een Nespresso apparaat, jaarlijks op internationaal uitje gaan of een airhockey tafel hebben. Werkgevers proberen hiermee werknemers over de streep te trekken om voor hun bedrijf te komen werken. In de krapte op de arbeidsmarkt is het natuurlijk lastig om aan nieuw personeel te komen. Echter is dit niet the way to go. Het is namelijk veel belangrijker of je als persoon past bij de cultuur van het bedrijf dan of er een pingpongtafel is.

1. Ga voor een urban jungle

Hoe je je kantoor kunt upgraden? Door te werken met planten. Planten geven niet alleen zuurstof af, maar het ziet er meteen een heel stuk gezelliger uit als je allerlei soorten planten op kantoor hebt staan.

Je kantoor upgraden? 5 tips!

2. Creëer creatieve en inspirerende ruimtes

Van een saai, grijs kantoor is nog nooit iemand op een goed idee gekomen. Niets voor niets dat de kantoren van grote (tech)bedrijven er zo ontzettend tof en inspirerend uitzien.

Creëer allerlei creatieve en inspirerende ruimtes als je je kantoor gaat upgraden. Ruimtes die je prikkelen, je aandacht grijpen en bovenal inspireren. Denk aan kleuren, schommels, diverse materialen en verschillende vormen.

3. Zorg dat het netjes en gestructureerd is

Niemand kan werken in een kantoor dat één grote bende is. Zorg daarom dat het kantoor opgeruimd is en dat het netjes is. Ga je je kantoor upgraden? Zorg dan dat er voldoende opbergruimte is en iedereen ook een eigen opbergruimte heeft om zijn of haar spullen op te bergen.

Daarnaast is het erg prettig dat alle materialen die je nodig hebt op kantoor op voorraad zijn. Niets is zo frustrerend als je iets moet printen en de inkt of het papier zijn op. Of als je alles netjes wilt bundelen in insteekhoezen, maar deze niet meer voorradig zijn.

4. Maak diverse brainstorm hokjes

Het is fijn als je je kantoor gaat upgraden, dat je een aantal hokjes maakt waar mensen zich kunnen terugtrekken als ze willen brainstormen, maar ook als ze bijvoorbeeld willen bellen met klanten. Het is namelijk niet zo fijn als werknemers op kantoor gaan bellen, waardoor andere werknemers afgeleid raken.

Wil je leren hoe je meer in de flow komt en wil je het gevoel hebben dat de stoplichten altijd op groen staan? Deze tips gaan je daarbij helpen!

5. Ga voor verse bloemen

Nu denk je misschien: wat hebben verse bloemen te maken met het upgraden van een kantoor? Een beetje kleur in kantoor kan geen kwaad. Door elke twee weken een verse bos bloemen op een prominente plek op kantoor te zetten, zorgt dat voor een heerlijke, fijne geur en werknemers (mensen) worden nu eenmaal vrolijk van verse bloemen…

Deel deze blog:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
5 tips om de gezondheid van jezelf én je personeel op peil te houden
Goed omgaan met je personeel is belangrijk. Niet alleen voor hun eigen welzijn, maar ook voor dat van je onderneming. Zo voorkom je namelijk veel...
Slim drukwerk: een must voor ambitieuze ondernemers
Als ondernemer wil je opvallen, dat is duidelijk. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw merk tussen de massa uitspringt? Met slim drukwerk kun je...
Handige tips voor een recruitment bureau
Een recruitment bureau kan zijn wervingsstrategieën verbeteren door gebruik te maken van de nieuwste technologieën. Met wervingssoftware en geautomatiseerde processen kan het recruitmentproces efficiënter verlopen. Technologie...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF