fbpx
Online marketing

Voordelen opbouwen community

Voordelen opbouwen community

Het opbouwen van een community kost heel veel tijd en energie, maar dat is het zeker weten waard. Waarom? Simpelweg om het feit dat mensen sneller iets kopen van iemand die ze vertrouwen. Dus wil je je informatieproducten verkopen of wil je van je webshop een succes maken? Dan is het belangrijk dat je begint met het opbouwen van een community. De voordelen van het opbouwen van een community zijn namelijk enorm. Welke dat zijn, lees je hieronder.

Het vertrouwen winnen van je klant

Draai de rollen eens om; als je op zoek bent naar een cursus over leiderschap, dan is de kans klein dat je de eerste beste cursus die je tegenkomt meteen aanschaft. Je wilt eerst iets weten over degene die de training aanbiedt, het bedrijf erachter, maar ook reviews van andere mensen die de cursus al gevolgd hebben. Dit doe je vervolgens bij meerdere bedrijven, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt.

Deel kleine teasers uit

Zodra je een lichte voorkeur hebt voor één of twee cursussen, ga je ze volgen op social media en schrijf je je in voor de nieuwsbrief. Alles om te ontdekken welke cursus nu écht bij je past.

>> 9 tips om meer klanten te vinden

Warm je doelgroep langzaam op

De kans dat iemand meteen zonder je te ‘kennen’ een leiderschapscursus van €995,- koopt, is klein. Daarom moet je je potentiële klanten de kans geven om je te vertrouwen. Dit vertrouwen win je door actief te zijn op social media, snel te reageren op vragen, regelmatig reviews van andere deelnemers te delen op je website of social media en door o.a. freebies te sturen. Op die manier krijgen potentiële klanten een beetje een idee wat ze kunnen verwachten en hoe je werk eruit ziet.

Op zoek naar tips en tricks om jouw kick-ass droom onderneming te lanceren of om jouw carrière te rocken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

* indicates required




Voordelen van het opbouwen van een community

  • Potentiële klanten worden je grootste merkambassadeurs
  • Je warmt je doelgroep langzaam op, waardoor de koopintentie groter wordt
  • Je bent direct in contact met je doelgroep
  • Je kunt je diensten of werkzaamheden continu verbeteren omdat de doelgroep je regelmatig goede feedback geeft
  • Potentiële klanten hebben het gevoel dat er echt naar hen wordt geluisterd
  • Potentiële klanten zien jou als autoriteit

Conclusie

Uiteraard zijn er nog veel meer voordelen die het opbouwen van een community met zich meebrengt, maar dit zijn de belangrijkste en die het meeste resultaat opleveren.

No Comments
Leave a Reply